آیا پروتز مو قابل شستشو است؟

به جرات می‌توان گفت که وضعیت ظاهری مو، اصلی‌ترین نقش را در زیبایی چهره هر فرد ایفا می‌کند. یعنی هر چقدر که موهای یک فرد پرپشت و خوش‌حالت باشد، به همان اندازه در ظاهر و چهره‌ او هم، تاثیر مثبت‌تری خواهد گذاشت. به همین دلیل، تمرکز دنیای مد و زیبایی اکثرا روی مو و حالت آن است. یعنی روش‌های زیادی برای زیباتر کردن مو، پرپشت کردن آن و حتی ترمیم موهای کم‌پشت به وجود آمده است. یکی از این موارد پروتز مو بوده که نقش بسیار مهمی در موهای کم پشت و یا طاس را ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب راجع به پروتز مو و همچنین بحث شست‌وشوی آن صحبت خواهیم کرد. پس برای اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.
چقدر در مورد پروتز مو می‌دانید؟
ممکن است برای بسیاری از افراد، روش پروتز مو، همچنان ناشناخته باشد. یعنی چنین تصور کنند که پروتز مو هم مانند کاشت مو، یک روش تهاجمی بوده و در دسته جراحی زیبایی قرار می‌گیرد. در صورتی که پروتز مو یکی از شیوه‌های خلاقانه زیبایی مو بوده که نتیجه بهتر در مدت‌زمان بسیار کمی دارد. حالا چرا این روش را خلاقانه خطاب کردیم؟ چرا که متخصصان حوزه زیبایی به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ روشی برای پرپشت کردن موهای طاس و یا بسیار کم پشت، به روش پزشکی وجود ندارد. یعنی انواع داروها و شیوه‌های پزشکی فقط جلوی ریزش شدید مو را می‌گیرد. اما هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند موهای کم پشت را به حالت اولیه خود باز گردانند.
حالا شاید با خودتان چنین تصور کنید که روش کاشت مو وجود دارد و بسیار هم موثر است. ما هم به خوبی می‌دانیم که روش کاشت مو می‌تواند موثر واقع شود. اما سوال اصلی اینجاست که دقیقا برای چه کسانی و در چه شرایطی می‌تواند موثر واقع شود؟ روش کاشت مو برای فردی که بانک موی بسیار قوی داشته و فقط بخش کمی از موهایش دچار ریزش شده، می‌تواند مناسب باشد. به همین دلیل، متخصصان این حوزه با در نظر گرفتن چنین حقیقتی، تصمیم به ابداع روش پروتز مو گرفتند. روشی که در آن، موهای کاملا طبیعی روی یک قالب مخصوص قرار گرفته و سپس روی سر افراد چسبانده می‌شود. امروزه از این روش، حتی افراد بسیار معروف و مطرح جهان هم استفاده می‌کنند. چرا که روشی آسان و کم‌دردسر است.
پروتز مو برای چه کسانی گزینه مناسبی به شمار می‌آید؟
همان‌طور که در بالا توضیح دادیم روش کاشت مو، می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که بانک موی قوی داشته و فقط بخش کمی از موهایشان دچار ریزش شده است. یعنی می‌توانیم شاهد پرپشت بودن مو در بخش‌های دیگر سر این افراد باشیم. اما برای کسانی که به طور کامل موهایشان دچار طاسی شده، هرگز نمی‌توانیم انتظار موهای بسیار پرپشت را داشته باشیم. چرا که روش کاشت مو هرگز نمی‌تواند نتیجه عالی و باورنکردنی برای افراد طاس داشته باشد. یعنی تحت هر شرایط، بحث کاشت مو حتی پس از به نتیجه‌ رسیدن این روش هم، عیان خواهد شد. اما در بحث پروتز مو، قضیه کاملا فرق داشته و می‌توانیم شاهد نتایج باورنکردنی از این شیوه باشیم.
از آنجایی که جنس پروتز مو از موهای کاملا طبیعی در رنگ‌های مختلف است، هرگز بحث پروتز بودن آن به راحتی مشخص نخواهد شد. یعنی افرادی که شما را به تازگی دیده باشند، هرگز تشخیص نخواهند داد که موهای پرپشتتان پروتز بوده و موی خودتان نیست. این یکی از بهترین دستاوردهای روش پروتز مو بوده که توانسته نویدبخش بهره‌مند شدن از موهای پرپشت با ظاهری طبیعی برای افراد طاس باشد.
در این روش، نقاطی که دچار ریزش شدید و یا طاسی شده، توسط متخصصان سالن زیبایی گرند، اصطلاح شده و سپس اندازه و رنگ پروتز بر حسب نوع فرم سر مشتری و رنگ موی او تعیین می‌گردد. سپس قالب پروتز روی سر مراجعه‌کننده چسبانده می‌شود. حالا بر اساس نیاز و درخواست مشتری، پروتز مو کوتاه شده و به یک شکل واحد در می‌آید. معمولا نتیجه نهایی بسیار باورنکردنی شده و حتی موجب شگفتی خود مراجعه‌کنندگان می‌شود.
پروتز مو چقدر روی سر ثابت می‌ماند؟
بسیاری از افراد چنین تصور می‌کنند که پروتز مو شبیه به کلاه‌گیس است. در حالی که هرگز نمی‌توان پروتز مو را با یک روش بسیار ارزان و قدیمی مقایسه کرده و آ‌ن‌ها را در یک رده کارکرد و کیفیت قرار داد. شما در کلاه‌گیس هرگز بحث چسب قوی و باکیفیت وجود ندارد. به همین دلیل می‌توانیم در فیلم‌های کمدی شاهد پرواز کردن کلاه‌گیس‌ها از روی سر افراد در اثر هوای بسیار بادی باشیم! اما سیستم اتصال پروتز مو به سطح سر افراد کاملا متفاوت است. پروتز مو شامل چسب‌های بسیار قوی می‌شود که بدون اذیت کردن سطح سر، روی آن چسبانده می‌شوند. این چسب به قدری قوی است که نه تنها در اثر وزش باد بلکه با دست کشیدن سر روی مو هم کنده نمی‌شود.
ناگفته نماند که چسب پروتز مو قابلیت کنده شدن را داشته و به صورت دائمی نیست. اتفاقا این یکی دیگر از مزایای پروتز مو بوده که باید در این روش وجود داشته باشد. چرا که باید هر از چند گاهی پروتز مو توسط افراد ماهر کنده شده و روی سطح سر هم تمیز شود. این موضوع هم از لحاظ زیبایی بسیار مناسب بوده و هم پوست سر، فرصت تماس با هوا را پیدا خواهد کرد. گرچه که منافذی در سطح پروتز وجود دارد که می‌تواند اکسیژن را به پوست سر برساند. اما به طور کلی پروتز مو پس از چسبانده شدن در سطح سر، دیگر به راحتی کنده نمی‌شود. یعنی می‌توانید با خیال راحت توسط سشوار آن را حالت دهید.
آیا پروتز مو قابل شست و شو است؟
اگر بخواهیم در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که بله، پروتز مو کاملا قابل شست و شو است. در بالا هم توضیح دادیم که پروتز مو از موهای کاملا طبیعی ساخته شده است. در نتیجه، طبیعی است که بتوانیم به راحتی و بدون کوچک‌ترین نگرانی، آن را شست و شو دهیم. شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا ممکن است شست و شوی پروتز به چسب‌های آن آسیب برساند؟‌ در واقع،‌ جنس پروتز مو طوری طراحی شده است تا افراد بتوانند بدون کوچک‌ترین مشکلی از آن استفاده کنند. یعنی به راحتی حمام رفته و یا آن را بدون محدودیت خاصی شست و شو دهند.
در نتیجه، می‌توانیم با اطمینان کامل اعلام کنیم که پروتز مو کاملا قابل شست و شو است. یعنی پس از انجام فرایند پروتز مو، هیچ تفاوتی با موهای طبیعی خودتان نخواهد داشت. بدین معنا که هر زمان دلتان خواست، می‌توانید آن را بشویید. چرا که جنس آن از موهای کاملا طبیعی بوده و با شست و شو، هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد. شما می‌توانید به راحتی با پروتز موهایتان حمام رفته و به صورت مرتب موهایتان را شست و شو دهید. چرا که نه مشکلی برای چسب‌های آن پیش آمده و نه حالت طبیعی و زیبای اولیه خودش را از دست خواهد داد. سپس می‌توانید با سشوار موهایتان را خشک کرده و آن را حالت دهید.
آیا می‌توان با پروتز مو استخر رفت؟
بسیاری از افرادی که قصد پروتز کردن موهایشان را دارند، از این نگران هستند که پروتز مو حالت استیبل یا ثابت بودن قوی روی سرشان نداشته باشد. به همین دلیل شاید با دعوت دوستانشان به استخر نرفته و یا از انجام این کار واهمه داشته باشند. اجازه بدهید خیالتان را راحت کنیم و بگوییم که شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین نگرانی با پروتز مو استخر رفته و بدون کوچک‌ترین مشکلی به شنا کردن بپردازید. در وهله اول، توضیح دادیم که پروتز مو کاملا قابل شست و شو بوده و با تماس به آب، هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد. یعنی حالت آن تغییر پیدا نکرده و دچار آسیب نخواهد شد. در نتیجه، می‌توان به راحتی آن را در تماس با آب قرار داد.
از طرف دیگر، اشاره کردیم که چسب‌های پروتز مو بسیار قوی بوده و به راحتی کنده نمی‌شود. یعنی می‌توانید انتظار استحکام و استیبل بودن بالایی را از پروتز موهایتان داشته باشید. پس کسانی که قصد دارند پس از پروتز کردن موهایشان استخر بروند، هیچ مشکلی را تجربه نخواهند کرد. چرا که می‌توانند به راحتی شنا کرده و از لحظات بودن در کنار دوستانشان، نهایت لذت را ببرند. سپس می‌توانند موهایشان را با سشوار خشک کرده و حالت مورد نظرشان را به موهایشان بدهند. بار دیگر هم تاکید می‌کنیم که پروتز مو هیچ فرقی با موهای طبیعی ندارد. تنها تفاوت آن، عدم رشد کردن بوده که یک مورد کاملا طبیعی است.
باورهای اشتباه راجع به پروتز مو
بسیاری از افراد بر این باورند که ممکن است پروتز مو قابل شست و شو نباشد. چرا که تصور می‌کنند این موضوع مانند کاشت مو است که افراد پس از انجام کاشت مو نباید تا یک مدت زمان مشخصی، سطح سرشان را در تماس با آب قرار دهند. این در حالی است که روش پروتز مو یک شیوه تهاجمی نبوده و موهای پروتز، توسط چسب‌های مستحکم و باکیفیت روی سطح سر چسبانده می‌شوند. در نتیجه، این دو موضوع نمی‌توانند هیچ ارتباطی به یکدیگر داشته باشند. روش کاشت مو یک شیوه تهاجمی و کاملا متفاوت بوده و نیاز به مراقبت‌های زیادی دارد. اما روش پروتز شیوه‌ای غیرتهاجمی بوده و نیازی به نگرانی نخواهد داشت.
بهترین خدمات سالن زیبایی گرند
اگر شما هم قصد دارید موهایتان رو پروتز کنید، این کار را به دست اهالی حرفه‌ای آن بسپارید. سالن زیبایی گرند با بیش از 24 سال سابقه در زمینه زیبایی و گریم تخصصی داماد، توانسته تجارب بسیار زیادی در این زمینه کسب کرده و بهترین خدمات زیبایی را به تمام آقایان ارائه کند. از طرفی دیگر، این سالن توسط یک هنرمند فعال در عرصه سینما و تلویزیون، یعنی استاد شاپور بزرگ مدیریت می‌شود. طبیعی است که در چنین شرایطی، بحث زیبایی و گریم داماد به صورت کاملا تخصصی و طی بهترین استانداردها انجام شود.

تماس درواتساپ