پروتز رو باید با چه چیزی بشوییم؟

تاثیر زیبایی مو روی چهر یکی از غیرقابل انکارترین موضوعات است. چرا که مو می‌تواند روی چهره و قیافه هر فردی، تاثیر بسزایی بگذارد. جالب است بدانید اکثر افرادی که علاوه بر هیکل متناسب، موهای پرپشت‌تری دارند، بسیار جوان‌تر از هم‌سن‌وسال‌هایی دیده می‌شوند که موهایشان دچار ریزش شده است. در نتیجه، بحث پرپشت بودن مو می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی هر فردی داشته باشد. همین موضوع هم باعث شده تا در دهه‌ها و سال‌های اخیر، شاهد روی کار آمدن شیوه‌های نوین برای زیبایی در عرصه پوست و مو باشیم. یکی از این روش‌ها که کمک می‌کند موهای افراد کم‌پشت بسیار پرپشت‌تر شود، پروتز مو است.
در واقع پروتز مو مزایای زیادی برای برخی از افراد می‌تواند داشته باشد که این موضوع برای هیچ کس پوشیده نیست. به خاطر این که توسط پروتز مو می‌توان نتیجه‌ای گرفت که هرگز نمی‌توان آن را با روش‌های دیگر ترمیم مو، تجربه کرد. به همین دلیل، در سال‌های اخیر میزان مراجعه و استقبال افرادی که موهایشان کم‌پشت شده، به روش پروتز مو بسیار افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم راجع به مراقبت‌های بعد از پروتز مو و نحوه شست و شوی آن صحبت کنیم. قبل از آن، یک اشاره مختصر به پروتز مو خواهیم داشت تا اگر برای اولین بار است راجع به این مطلب مقاله می‌خوانید، با پروتز مو هم آشنا شوید. پس برای اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.
چقدر در مورد پروتز مو می‌دانید؟
اگر برای اولین بار است که با کلیک کردن روی این مطلب در مورد پروتز مو می‌خوانید، احتمالا برای شما هم جای سوال باشد که پروتز مو دقیقا چیست و چه نقشی در زیبایی فرد ایفا می‌کند. در واقع پروتز مو یک نوع قالبی از موهای کاملا طبیعی و بسیار پرپشت بوده که به روش‌های تخصصی ایجاد می‌گردد. یعنی شرکت‌های بزرگی در دنیا وجود دارند که با افراد مختلف قرارداد طولانی مدت بسته و به نوعی موهای طبیعی و بسیار پرپشت‌شان را خریداری می‌کنند. پس از آن، این موها را روی یک نوع قالب از جنس مواد متعددی قرار می‌دهند. زیر این قالب چسب‌های مخصوص نازک ولی بسیار قوی وجود دارد که روی پوست سر می‌چسبد و آن را بسیار محکم نگه می‌دارد.
البته باید بگوییم که موهای کم‌پشت فرد به طور کامل تمیز و یا اصلاح شده و سپس این قالب روی سر او چسبانده می‌شوند. قدرت چسبندگی پروتز مو، روی سر بسیار بالا است. به نوعی که می‌تواند به راحتی و در شرایط مختلف روی سر افراد قرار گرفته و به راحتی کنده نشود. البته هیچ نگرانی هم بابت کنده شدن پروتز مو وجود ندارد. چرا که پروتز مو می‌تواند توسط افراد ماهر کنده شده و مجددا چسبانده شود. اتفاقا این کار برای تمیز کردن سطح سر لازم بوده و باید هر از چند گاه یک بار انجام گردد. پس از چسبانده شدن پروتز مو روی سر، موهای نقاط اطراف سر افراد مراجعه کننده هم اصلاح شده و با پروتز مو تنظیم و هماهنگ می‌گردد. سپس افراد می‌توانند به نتایج دلخواهشان برسند.
آیا پروتز مو قابل شست و شو است؟
یکی از سوالات رایجی که اکثر در مورد پروتز مو پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توان پروتز مو را شست؟ برای پاسخ به این سوال در یک کلام باید بگوییم:‌ بله. پروتز مو امکان شست و شو با روش‌های رایج را دارد. اما برای این کار باید نکاتی را حتما رعایت کنیم تا هیچ مشکلی برای پروتز مو پیش نیاید. در ادامه این مطلب به نکات مهم شست و شوی پروتز هم، اشاره خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بیشتر راجع به بحث شست و شوی پروتز مو بدانید، می‌توانید روی این لینک کلیک کرده و مقاله‌مان را که مخصوص همین موضوع برایتان انتخاب کرده‌ایم را مطالعه کنید. در این مقاله به طور کامل در مورد بحث شست و شوی پروتز مو اطلاعات کلی کسب خواهید کرد.
حالا اگر بخواهید به طور کلی راجع به این موضوع بدانید، باید بگوییم که شست و شوی پروتز با آب معمولی و شامپو کاملا امکا‌ن‌پذیر خواهد بود. یعنی برای انجام این کار هیچ مانعی برایتان وجود نخواهد داشت. در بالا هم اشاره کردیم که پروتز از موهای کاملا طبیعی تشکیل شده است. این نکته را هم باید حتما توضیح دهیم که موهای طبیعی پروتز به صورت کاملا بهداشتی و توسط آخرین استانداردها، تولید می‌شود. حتی اگر افراد پوست نسبتا حساس‌تری هم داشته باشند، می‌توانند از بابت بهداشتی بودن این پروسه، خیالشان راحت باشد. از آنجایی که موهای پروتز مو کاملا طبیعی است، می‌توان مانند موهای طبیعی با آن برخورد کرده و بدون هیچ مشکلی پروتز مو را شست.
با چه چیزی باید پروتز مو را بشوییم؟
اگر شما هم علاقه داشته باشید موهای سرتان را با پروتز مو زیباتر و پرپشت‌تر کنید، حتما برایتان جای سوال خواهد بود که پروتز مو دقیقا با چه چیزی شسته می‌شود. ممکن است تصورات اشتباه زیادی راجع به این موضوع وجود داشته باشد. برای مثال، این که نگهداری پروتز مو بسیار سخت و یا گران‌قیمت بوده و باید از مواد به خصوصی برای شست و شوی پروتز مو استفاده کرد. این در حالی است که روش پروتز مو، یکی از کم‌دردسرترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش زیبایی مو است. یعنی در مقایسه با کاشت مو که تا یک مدت‌زمان بخصوصی، قادر نخواهید بود موهایتان را با آب بشویید، برای پروتز مو چنین محدودیت‌هایی هرگز وجود نخواهد داشت.
اما بسیار مهم است بدانیم که دقیقا باید پروتز مو را با چه چیزی بشوییم. ابتدا باید بگوییم که شست و شوی پروتز مو به هیچ عنوان پیچیده نبوده و با هیچ مواد شیمیایی خاص و یا گرانی انجام نمی‌شود. بلکه فقط کافی است که فقط با شامپو و آب آن را بشویید. در اینجا 2 مطلب بسیار مهم وجود دارد که باید حتما به آن‌ها اشاره کنید. اولین مطلب نوع شامپو است. بهتر است حتما از شامپوهای مرطوب کننده و یا After Color استفاده کنید. سعی کنید هرگز از شامپوهایی که برای موهای خشک ساخته شده‌اند، برای شست و شوی پروتز مو استفاده نکنید. مطلب بعدی این است که نباید از آب بسیار داغ یا گرم برای شست و شوی موهای پروتزتان استفاده کنید. بلکه بهتر است با آب ولرم و یا نسبتا گرم این کار را انجام دهید.
نکات مهم و قابل توجه برای مراقبت از پروتز
نکات بسیار مهمی برای مراقبت از پروتز هنگام شست و شو وجود دارد که به یک مورد از آن اشاره کردیم. یعنی مورد اول عدم شست و شوی آن با آب بسیار گرم و یا داغ به شمار می‌آید. مطلب بعدی در مورد شست و شوی پروتز مو، نحوه انجام دادن آن است. اگر همیشه عادت داشتید هنگام شست و شوی موهای خودتان با شدت زیادی آن را چنگ بزنید، باید بدانید که این رش مناسبی برای شست و شوی پروتز مو نیست. چرا که ممکن است مشکلات زیادی برای پروتز موهایتان به وجود بیاید. با این که گفتیم، چسب پروتز مو بسیار قوی است، اما می‌توانید با چنگ زدن شدید و قرار گرفتن زیر آب گرم،‌ حالت آن کاملا تغییر پیدا کند.
با این کار، حتی ممکن است به بخشی از پروتز مو آسیب جدی وارد کنید. در نتیجه، باید حتما روش شست و شوی پروتز مو را به صورت کاملا استاندارد انجام دهید. در وهله اول، آب ولرم را باز کرده و دمای آن را تنظیم کنید. همان‌طور که گفتیم، دمای آب نباید بیش از حد گرم و یا داغ باشد. بلکه فقط کافی است یک آب ولرم یا گرم متوسط داشته باشید. پس از آن، موهای پروتز را خیس کرده و شامپوی مرطوب‌کننده را روی سطح آن قرار دهید. حالا باید به آرامی روی سطح پروتز مو را ماساژ دهید. طوری که در انجام این کار هرگز تنش زیادی انجام نشود. پس از اتمام شست و شو، می‌توانید آب اضافه موجود در آن را با یک فشار بسیار آرام گرفته و حوله را روی سرتان قرار دهید.
پس از شست و شوی پروتز مو چه کار کنیم؟
نکته بعدی و بسیار مهم نحوه خشک کردن پروتز مو است. با این که پروتز از موهای کاملا طبیعی ساخته شده است، اما باید در هر مرحله‌ای، کاملا به آرامی با آن برخورد کنیم تا دچار هیچ مشکلی نشود. بدین معنا که نباید حوله را با شدت بسیار زیادی روی موهایتان به چرخش در بیاورید. نباید فراموش کنیم که پروتز توسط چسب به سرمان چسبانده شده باید حتما مراقبت‌های متعددی در مورد آن انجام دهیم تا در دراز مدت دچار مشکل خاصی نشود. در نتیجه، برای خشک کردن پروتز مو، پس از شست و شو باید حوله را به آرامی روی سرتان قرار داده و از انجام حرکت‌های پر تنش روی سرتان، خودداری کنید. یعنی باید به آرامی حوله را روی سرتان بچرخانید تا آب اضافه موها گرفته شود.
پس از آن، می‌توانید از سشوار برای حالت دادن و خشک کردن موهایتان استفاده کنید. اما در اینجا هم یک نکته مهم وجود دارد که خالی از لطف نیست به آن هم اشاره کنیم. سعی کنید حالت ملایم سشوار را انتخاب کرده و دمای بسیار داغ را برای خشک کردن موهای پروتزتان انتخاب کنید. تا جایی که می‌توانید سشوار را از فاصله دورتر روی موهای پروتزتان گرفته تا دمای روی سطح پروتز افزایش زیادی پیدا نکند. با این که پروتز می‌تواند دمای بسیار بالاتری را هم تحمل کند، اما بهتر است برای احتیاط، از این روش استفاده کنیم. پس از خشک شدن کامل موها، می‌توانید آن را با سشوار حالت داده و به مدل موردنظرتان تبدیل کنید.
آیا شما هم به پروتز مو نیاز خواهید داشت؟
حالا که در مورد نحوه شست و شو پروتز مو به طور کامل توضیح دادیم، خالی از لطف نیست این مطلب را بررسی کنیم که پروتز مو دقیقا برای چه کسانی مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که پروتز مو فقط می‌تواند برای کسانی بسیار مناسب باشد که از ریزش موی شدید و یا طاسی رنج می‌برند. با این که انتخاب افراد می‌تواند کاملا متفاوت باشد،‌ یعنی برخی افراد حتی با وجود طاسی یا ریزش موی شدید تصمیم به کاشت مو بگیرند، اما هیچ تضمینی برای پرپشت بودن موهایشان وجود نخواهد داشت. در اینجا قصد نداریم روش کاشت مو را زیر سوال برده و بگوییم که هیچ مزایایی ندارد، اتفاقا می‌خواهیم بگوییم هر روشی در جایگاه خودش می‌تواند مناسب باشد.
روش کاشت مو برای کسانی مناسب است که ریزش موهای ملایم و در بخش‌های کم موی سرشان دارند. یعنی این افراد باید از بانک موی قوی در سایر نقاط سرشان برخوردار باشند تا بتوانند به نتیجه خوبی هم از روش کاشت مو برسند. اما برای کسانی که دچار طاسی و یا ریزش موی شدید شده‌اند و قصد دارند موهای بسیار پرپشتی داشته باشند، بهتر است حتما از روش پروتز مو استفاده کنند.
کجا پروتز مو کنیم؟
شما می‌توانید بهترین خدمات پروتز مو را در سالن زیبایی گرند تجربه کنید. سالن زیبایی گرند با 24 سال سابقه در زمینه زیبایی، قادر است خدمات کاملا تخصصی را در زمینه زیبایی مو برای آقایان و گریم داماد و… ارائه کند. این مجموعه توسط استاد شاپور بزرگ، هنرمند و گریمور سینما و تلویزیون مدیریت شده و بهترین خدمات به تمام مشتریان، زیر نظر استاد شاپور بزرگ، ارائه می‌شود.

تماس درواتساپ